۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰

در هشت ماهه امسال صورت گرفت؛

افزایش ۴۴ درصدی کالاهای صادارتی خروجی از طریق گمرکات خراسان‌جنوبی

افزایش ۴۴ درصدی کالاهای صادارتی خروجی از طریق گمرکات خراسان‌جنوبی

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالاهای صادارتی خروجی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد از نظر وزن افزایش داشته است.

محمد کوهگرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش عملکرد هشت ماهه سال ۱۴۰۲ گمرکات استان در حوزه های مختلف اظهار کرد: مجموع کالاهای صادارتی خروجی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ از نظر ارزشی ۴۲۳ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۶۸۸ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۷۵ تن بوده است.

وی تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه از این میزان کالای صادراتی میزان صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرکات مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود و یزادان در طی هشت ماهه امسال به ارزش ۱۱۶ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۳۲۲ دلار و به وزن بالغ بر ۸۰۱ هزار و ۳۶۷ تن بوده است، افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۸۱ درصد و از نظر وزن ۴۳ درصد افزایش نشان می دهد.

کوهگرد یادآور شد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی، مصنوعات پلاستیکی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین عمده این اقلام به کشور افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، ارمنستان و قزاقستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به صادارت ماده ۱۱۶( کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزی استان) در هشت ماهه امسال اشاره داشت و گفت: در طی این مدت میزان صادرات در این بخش به ارزش ۳۰۶ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۳۶۶ دلار به وزن بیش از ۷۰۹ هزار و ۱۰۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۴۶ درصد رشد داشته است.

کوهگرد اضافه کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل سیمان، کاشی و سرامیک، موکت و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال تعداد ۶ هزار و ۱۷۶ دستگاه کامیون به وزن ۱۵۶ هزار و ۹۳۵ تن شامل فوفل، لوازم یدکی مستعمل و غیره از کشور ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان تزانزیت شده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۱۱۰ درصد و از نظر وزن ۸۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5953145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha